Ny vecka


Måndagen började med strålande sol. Och punktering... :( Efter några hundra meter bilfärd på väg till jobbet fick jag vända och rulla hem igen. Så småningom kom Hans från mitt jobb med en kompressor så vi kunde fylla däcket. Därefter åkte jag försiktigt in till Nässjö och däckverkstaden där de senare satte på två nya däck bak eftersom punkadäcket inte gick att laga och de båda bakdäcken egentligen var nedslitna.

+4° och härligt värmande sol var det i eftermiddags när jag åkte från jobbet för att skjutsa Mattias till träningen. Äntligen smälter den hårt packade snöskorpan som ligger på vägarna!

Vad skönt det är när barnen blivit så stora att de kan komma med rimliga önskemål om middagsmat till kvällen! :) Så man slipper hitta på mat själv varje dag... Ikväll hade Hannah lagt in en beställning om pasta Carbonara, som vi åt när hon kom hem från sin träning. Detta har vi i vår pasta Carbonara:
500 g pasta
1 1/2 pkt bacon
4 ägg
1-1,5 dl grädde
100 g parmesan
salt o svartpeppar

Har man som jag upptäckt tjusningen med ruccolasallad, så har man förstås det till! ;)
Och nu ska man verkligen passa på att äta gurka har vi märkt. De är jättegoda nu, nästan lite söta!! Vi hade även körsbärstomater på kvist till. Smaskens.



God natt alla bloggläsare!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Punktering är inte roligt :(



Tur det inte gick illa med bilen i diekt eller något sådant!!

2010-03-09 @ 12:04:25
Postat av: Hannah

Vaaa!? Du måste berätta om du får punktering till din dotter liksom!

2010-03-12 @ 19:38:47
URL: http://hallonlandet.webblogg.se/
Postat av: Lydia

Hahaha råkade läsa "500 kg pasta" xD

2010-03-14 @ 17:16:46
URL: http://freestylelydia.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0